Ana içeriğe atla

EV YAPIMI KİL MASKESİ İLE CİLTTEKİ ÖLÜ HÜCRELERİ NASIL TEMİZLERİZ?

Merhabalar,

Benim için Pazar gününün olmazsa olmazı bakım maskeleridir! Saçıma, başıma orama burama maske yaptığım yegane gün! Hafta içi daha pratik olan kağıt yüz maskelerini tercih ederken, hafta sonları ise kendi yaptığım karışımları deniyorum. Bugün en sevdiğim maskelerden biri olan kil maskesini cildime uyguladım. Tabi bu kil maskesini yaparken içerisine bazı karışımlar ekledim. Peki bu karışımları neden ekledim? Bu yağların neye faydası var? Güzellik blogumu takip edenler için ev yapımı kil maskesi ile ciltteki ölü hücreleri temizleyebilecekleri bir cilt bakım maskesi tarifi vermek istiyorum. Haydi başlayalım:

Güzellik Blogu, Kil Maskesi

Bildiğiniz üzere piyasada 2 tip beyaz ve yeşil olmak üzere kil var. Beyaz kil, normal ve karma ciltlerin tercih edeceği kil iken yeşil kil ise yağlı ciltlerin tercih edebileceği etkisi daha güçlü olan kil çeşididir. Kilin faydasını yaz aylarında gittiğim ve Marmaris Dalyan Turlarında uğradığımız çeşitli kil havuzları, termal su, çamur banyoları gibi etkinlikler sayesinde cildim üzerinde ki etkisini gözlemiştim. Sırtımdaki sivilce lekelerinin gözle görülür şekilde renginin açılmasına, aktif sivilcelerinin kurumasının, cildimde ki yağın dengelenmesini hissetmiştim. O gün bugündür kil maskesi ve termal suları severim!
Kanı hızlandırıcı etkisi olan kil hem yüzeye çıkmayan akne ve sivilcelerde hem de yüzeydeki sivilceler üzerine etkisi olduğu söylenmekte. Ayrıca uzun süreli ve düzenli kullanım sonucu cilt ve sivilce lekelerinde gözle görülür sonuçlar verdiği de söylenmekte. Kili kullanırken önemli püf nokta ise yüz gerilmeye başladığı için mimik hareketleri yapmamak ve 5 dkdan fazla ciltte tutmamak. Ben cildimde 10-15 dk kadar bekletmek istediğimde termal su sıkarak kilin kurumasını ve cildimin gerilmesini engelliyorum. Cildimi temizlerken ise ılık su ile yıkayıp, yüz kesem ile ovuyorum ve cildim tertemiz ve parlak bir şekilde tam da istediğim gibi oluyor. Yüzümdeki fazla yağın absorbe edildiğini kesinlikle hissediyorum :) İsterseniz kili temizlerken termal su ya da gül suyu da kullanabilirsiniz.

Kil Maskesinde Neler Kullandım?

Lavanta Yağı: Sivilce, dermatit, sedef, uçuğun yanı sıra saç uzatmaya kadar türlü türlü sebeplerle kullanılabilen yağlardan biri. Ben karmadan yağlıya dönük cildimde tabi ki sivilcelere etki etsin diye 2-3 damla kadar ekliyorum.

Badem Yağı: Aslında ben bunu kaşlarıma hem sabah hem akşam sürüyorum. Özellikle kışları kaş diplerim pul pul oluyor. Hem nemlenmesi hem de dökülen boşluklarda belki işe yarar umuduyla deniyorum.  Bu nedenle biten maskarayı iyice temizleyip kaş ve kirpik için kendime özel bir kür hazırladım. Neyse badem yağı özellikle kuru ciltlerin cildini nemlendirmesinde kullanıldığı için, cildimdeki fazla yağ absorbe edilirken kurutmadan pul pul olmasın diye 2-3 damla kadar ekledim.

Jojoba yağı: Yağlı ciltlerdeki yağı dengelerken kuru ciltleri nemlendiren 10 numara bir yağ! Cildim karma olunca benim için her iki işlevi de önemli oluyor. Bu nedenle yine 2-3 damla da bu yağdan ekliyorum. Ayrıca cilde elaskiyet vermesi, cildin pul pul dökülmesini önlemesi , akneleri azaltması, cildi sıkılaştırması ve kırışıkları engellemesi de yağın artılarından. Yine saç bakımında kullandığımız bakım ürünlerinin ( şampuan vs) artıklarını temizlemesi ve ölü deriyi atması bu yağı benim için özel kılıyor. 

Kayısı Yağı: Aslında sevgili Zehra'nın önerisi ile tırnak bakımıma eklemiştim. Bilmeyenler için ayrıca bu yağı ve tırnak bakımımı anlatmakta fayda var ! Cildin elastikiyetine faydası olan yağın ayrıca lekelere etkisi olduğunu duymuştum bu nedenle 2-3 damla eklendi.

Argan Yağı: Saç bakım rutinimin vazgeçilmezi olan argan yağını ilk defa yüz maskesinde deniyorum. Urban Care Argan Bakım Yağı hem cilde, hem saça hem de vücutta kullanmak için uygun olunca bende maskeme 2 pompa kadar katıverdim. Saç bakımı, tırnak bakımı için kullanılan argan yağı ciltte kırışıkları azaltmak, cildi nemlendirmek, sivilce izleri için ve cilt hücrelerini yenilemek için kullanılmakta.

Maskeye tüm yağları koymak zorunda değilsiniz. İsteseniz Lavanta ve Jojoba yağı da gayet yeterli olacaktır.

Hazırlanışı:

Kaseme 2 parça kadar kil koydum. Ardında 2-3 yemek kaşığı süt koydum. Neden süt? Süt banyosu yapamayınca, sütlü maske yaparım dedim :P Süt dolu gözenekleri temizleyen faydalı katkılardan biri! İsterseniz envai çeşit peeling ya da maske yapabilirsiniz. Ölü deriyi temizlemek istiyorsanız elinizin altında 10 numara bir ajan var! Ardından yukarıda bahsi geçen yağları ekleyip biraz kilin yumuşamasını bekledim. Sütü az koyduğum için 2-3 yemek kaşığı da su ekledim. İsterseniz sadece sütle yapabilirsiniz.
Kil Maskesi - Kil Maskesi Tarifi - Sivilce ve Leke Geçiren Maskeler - Jojoba Yağı - Argan Yağı - Lavanta Yağı - Badem Yağı - Kayısı Yağı - Yağlı Ciltlere Maske - Süt Maskesi - Ölü Deriyi Ciltten Uzaklaştırma Yöntemi
5. Karede yeni sürdüğüm zamanki hali 6. kare ise maskenin 5 dk geçtikten sonraki hali. 7. kare ise biraz uzun bekletmek istediğim için termal su sıktıktan sonra ki görüntüsü. RT fondöten fırçasını  işlev dışı olarak maske sürmede kullanıyorum =)

Maske Sonucu:

Yüzümü yıkayıp cildime baktığımda özellikle burun bölgemde yağların dışarı çıktığını ve gözeneklerin açıldığını gördüm. Etkili olsun ve temizlik tamamlansın diye yüz lifim, kesemle bu bölgeleri ovdum. Böylelikle ölü hücreleri ve cilt yüzeyi birikintilerini de iyice temizlemiş oldum. Cildim gerilmeden temizlendi ve yıkadıktan sonra pamuk gibi olan cildime krem sürme ihtiyacı bile duymadım. Gözenekler açık olduğu için şu an deneme sürecinde olduğum sıkılaştırıcı toniği sürüp, cilt bakımımı tamamladım.


Cilt bakımınızı ertelemeyin!

Yorumlar

  1. Harika bir maske tarifi. Emin ol ki deneyeceğim. Benim cildim çok yağlıdır. Aynı saçım gibi. 2 gün saçımı yıkamayayım, hemen yağlanır. Bu masken sayesinde en azından cildim de ki yağdan kurtulacağım. Çok yararlı bir yazı olmuş... Çok teşekkürler :)
    www.kizlard.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım sana da faydalı olur, benimki karma. Şimdilik beğendim ve bir zararını görmedim =)

      Sil
  2. Çok güzel bir maske tarifi ama ben çok üşeniyorum böyle maskeler hazırlamaya o nedenle hazır kullanıyorum.. Teşekkürler paylaşım için. Bu arada blogunu takibe aldım.

    Benim bloguma da beklerim henüz çok yeni 5 günlük bir blog...

    http://pembemakyajcantam.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uğrayacağım. Teşekkür ediyorum. Bende genellikle hazır kullanıyuorum ama vaktim olduğu zaman yeni şeylerde denemek isteyince oluveriyor arada =))

      Sil
  3. Çok güzel bir tarifmiş, hiç doğal kil kullanmadım bugüne kadar. Ben de deneyeyim, yağların bir çoğu zaten mevcut elimde :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım beğersin :) Benim cildime iyi geldi :)

      Sil
  4. Harika bir yazı olmuş :) tarifi deneyecegim:)

    YanıtlaSil
  5. aaa yeni kil aldım yeşilinden bende deniyeyim bloğunuz çok hoş eskiden çok feci bir cildim vardı artık çok daha iyi en azından kocaman sivilcelerim yok :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cildi temiz tuttukça ve el verdikçe doğru temiz içerikli cilt bakım ürünleri kullanıyorsanız zamanla sivilcelerden de kurtuluyorsunuz. Tabi herhangi bir hormonal ya da sağlıkla ilgili bir sıkıntıdan ötürü değilse. Sevgiler.

      Sil
  6. Önemli ipuçları içeren yazıyı tekrar tekrar okudum

    YanıtlaSil
  7. evde hem beyaz hem de yeşil kil var ama uğraşıp da yapamadım bir maske :-D

    YanıtlaSil
  8. Kil maskesinde çok güzel yağlar kullanmışsınız. Ev yapımı kil maskesini denerim ben de..Teşekkürler..

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için kıymetli fakat lütfen link içeren yorumlar bırakmayınız. Bu tip içerikler yayınlanmayacaktır.

Bu blogdaki popüler yayınlar

HADA LABO TOKYO 3 HYALURONİK ASİT İÇEREN KIRIŞIK KARŞITI LOSYON VE GÜNDÜZ KREMİ İNCELEMESİ

Gratis' te satışı yakın zamanda başlayan içeriğinde Hyaluronik asit, Kolajen, Retinol, Ginseng, Lactobasillus gibi fermetler ve peptitler gibi önemli içerikler ile drugstore de bulunan, kalbimin çarpmasına sebep olan bir marka ve ürünlerinden bahsedeceğim bugün sizlere: Hada Labo Tokyo serisi. İçerik, fiyat ve performans açısından muhtemelen markayı farkettikçe ve denedikçe çoğu güzellik blogunda göreceğiz.  Aslında  Japonya'da en çok bilinen ve satan markası Hada Labo markasının daha ulaşılabilir ürünleri, birçok ülkede Hada Labo Tokyo olarak piyasaya sürülmüş. Detaylı araştırınca Polonya' da Rohto ilaç firmasına ait Dax Cosmetics tarafından üretildiğine ulaştım. Sitelerinden bakınca Cashmere, Celia, Dax Men, Dax Sun, Perfecta, Yokskine gibi bilindik markalarla piyasada yer ettiklerini görüyorsunuz. Hada Labo Tokyo' nun Türkiye' ye gelen ürünlerinde temizleyici, losyon, serum, göz kremi ve nemlendirici kategorilerinde olmak üzere toplam 8 farklı

HİJYEN SİLAHLARIM - #evdekal TEMİZLİK ÜRÜNLERİ - BİTENLER 12

#evdekal demeye devam ettiğimiz şu günlerde Covid-19 sebebiyle özellikle hijyen ve temizliğe daha önem verir olduk. Bir kere silsen acaba şöyle olur mu dur şöyle de yapayım diyoruz. Psikolojik olarak, temizlik takıntısı olanların korona öncesi durumlarından farkımız kalmamış olabilir :) Hal böyle olunca düzenli kullanım sonucu biten temizlik ürünlerini sizler için bloguma yazayım dedim. Hazırsanız; başlayalım! Highgenic Fırın, Ocak, Mangal, Aspiratör Temizleyici: Evdeki ürün bitti, kaçıncı yedeğim bilmiyorum indirimde 8 TL gibi bir fiyata görüp yedekledim. Birkaç gün önce fırında mangal tarzı bir şeyler yapınca baya battı ortalık. Eşim sağolsun ben temizleyeyim yağ çöz ile dedi. Eski bitmek üzere olan farklı bir marka ürünü denedi bu ne ya işe yaramıyor dedi. Sonra açıp bunu verdim, bu neymiş ya çok iyi akıttı götürdü dedi :D Köpük formundaki ürünü temizleyeceğiniz yere sıkın. 5-10 dk bekletin eğer fırınsa 1-2 saat kadarda bekletebilirsiniz. Sonra nemli bez veya süngerle

AVON FULLSPEED VIRTUAL ADRENALINE EDT - ERKEK PARFÜMÜ İNCELEMESİ

Hayatı limitsiz yaşa! şeklinde sloganı olan AVON  Fullspeed serisine ait yeni bir erkek parfümü nden bahsetmeye geldim: Virtual Adrenaline Babalar günü için hediye önerisi arayanlar varsa bu önerim hem uygun fiyatlı hem de yazın kullanmaya uygun bir erkek parfümü! Öğrencilik zamanında eşim Fullspeed' i beğenerek kullanmıştı. O nedenle geçen yaz yeni çıkan Avon Fullspeed Nitro Edt 'yi  (  Okumak için ismine tıklayın.)  denemesi için almıştım. Hatta blogta yazısını yazdığım parfümünde yine koku notaları çok azdı. Bu nedenle anlatması sanırım kolay olacak :) Fullspeed Virtual Adrenaline, sıkar sıkmaz enerjik ve yüksek bir koku ile sizi karşılıyor. Eşim kokunun kendisine denizi hatırlattığını söylüyor. Kendisi ile hemfikir olmak dışında ekleyeceklerimde var. Ege veya Akdeniz' de  bir çamlık kenarında denizden çıkıp oturmuşum da kokuyu içime çekiyorum. Virtual Adrenaline kokusunun aklıma getirdiği ortam tam da böyle! İlk sıktığımda odunsu, amberimsi, narenciyey