Ana içeriğe atla

Kıbrıs Tatlısı Tarifi


Dün sosyal medyada yaptığım işkenceden sonra Kıbrıs Tatlısı' nın tarifi yazsam hiç fena olmayacak. Eşim ilk defa yediği bu tatlıyı favorilerine ekledi bile!

Malzemeler:

Keki için:

3 yumurta,
1/2 sb şeker,
1/2 sb sıvı yağ,
1 sb hindistan cevizi,
1 sb galeta unu,
1 sb kırılmış iç ceviz
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu

Şerbet:

2 sb su,
1.5 sb şeker
1-2 damla limon 

Üst krema;

1 lt süt,
1 sb nişasta,
1/2 sb şeker,
1 paket vanilya
1 paket krem şanti



Yapılışı:

Önce tencereye aldığınız malzemeler ile şerbeti hazırlayıp, soğumaya bırakın.

Kek için; yumurta ve şekeri iyice çırpıyorum. Ardından sıvı yağı ekleyip çırpmaya devam ediyorum. Hindistan cevizi, galeta unu, vanilya ve kabartma tozunu karışıma ekleyip bir spatula ile karıştırdıktan sonra iç cevizi de ekliyorum.. Yağlanmış borcama döktüğüm keki,  180 C de üstü kızarana kadar pişiriyorum. ( Kürdan testi yapın. Benim fırınım hızlı pişirdiği için 20 dk' da kekim hazırdı.)

Pişen kekin üzerine soğumuş şerbeti döküp, soğuması için bekletiniz.

Krema için; bu tarz pastalarınız da kullandığınız sevdiğiniz herhangi bir tarifi kullanabilirsiniz. Ben evde hazır krema olmayınca krem şantili bir üst krema hazırlamayı tercih ettim. 

Süt, şeker ve nişastayı topak topak olmaması için önce çırpıp daha sonra ocakta yoğunlaşana kadar pişirin. Muhallebi kıvamına geldiğinde ocaktan alıp, vanilya ve krem şanti eklediğiniz kremayı 5 dk kadar blender ile çırpın. Daha sonra soğuyan şerbetli keke sürüp, buzdolabında yaklaşık 3 saat dinlendikten sonra servis ediniz.

Krema ile yapmak isteyenler için muhallebi kıvamına gelen sosu ocaktan alıp ılımasını bekledikten sonra, çırpılmış 200 ml kremayı azar azar karıştırdıktan sonra çırparakta kullanabilirsiniz.

Üzerini tarçın, ceviz, fıstık ya da hindistan cevizi ile süsleyip servis edebilirsiniz.

Daha önce Kıbrıs Tatlısı yediniz mi?

Tarifi denerseniz, bana düşüncelerinizi yazmayı unutmayın.

Sevgiler!

Instagram: ilkecevikofficial
Twitter kozmetikyorumla
PR&iletişim : melishhe@gmail.com


Yorumlar

  1. Harika bir tarif olmuş elinize saglık

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel görünüyor dün instagramda görünce de bayılmıştım ellerine sağlık (:

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel duruyor elinize sağlık blogunuzu takibe aldım sevgiler :)

    http://menfiebrutas.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  4. Güzel bir tatlıya benziyor, ellerinize sağlık.

    sevgiler

    tolunay

    YanıtlaSil
  5. Farklı bir tarif denemeli mutlaka.Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  6. Güzel bir tatlı, afiyetler olsun :)

    YanıtlaSil
  7. Merheba, çok güzel görünüyor nefiss. Benim en sevdiğim tatlılardan hem şerbetli, hem hafif elinize sağlık. :) Benimde yemek bloğum var beklerim. Gelirseniz çok mutlu olurum :)

    kurabiyecimiss.blogspot.com

    YanıtlaSil
  8. Çok güzel olmuş ellerine saglik:)

    YanıtlaSil
  9. Of pek güzel görünüyor. Olsa da yesek.

    YanıtlaSil
  10. Buna bayılmıştım :) Sözün var bana hatırlatayım İlkecim :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için kıymetli fakat lütfen link içeren yorumlar bırakmayınız. Bu tip içerikler yayınlanmayacaktır.

Bu blogdaki popüler yayınlar

HADA LABO TOKYO 3 HYALURONİK ASİT İÇEREN KIRIŞIK KARŞITI LOSYON VE GÜNDÜZ KREMİ İNCELEMESİ

Gratis' te satışı yakın zamanda başlayan içeriğinde Hyaluronik asit, Kolajen, Retinol, Ginseng, Lactobasillus gibi fermetler ve peptitler gibi önemli içerikler ile drugstore de bulunan, kalbimin çarpmasına sebep olan bir marka ve ürünlerinden bahsedeceğim bugün sizlere: Hada Labo Tokyo serisi. İçerik, fiyat ve performans açısından muhtemelen markayı farkettikçe ve denedikçe çoğu güzellik blogunda göreceğiz.  Aslında  Japonya'da en çok bilinen ve satan markası Hada Labo markasının daha ulaşılabilir ürünleri, birçok ülkede Hada Labo Tokyo olarak piyasaya sürülmüş. Detaylı araştırınca Polonya' da Rohto ilaç firmasına ait Dax Cosmetics tarafından üretildiğine ulaştım. Sitelerinden bakınca Cashmere, Celia, Dax Men, Dax Sun, Perfecta, Yokskine gibi bilindik markalarla piyasada yer ettiklerini görüyorsunuz. Hada Labo Tokyo' nun Türkiye' ye gelen ürünlerinde temizleyici, losyon, serum, göz kremi ve nemlendirici kategorilerinde olmak üzere toplam 8 farklı

HİJYEN SİLAHLARIM - #evdekal TEMİZLİK ÜRÜNLERİ - BİTENLER 12

#evdekal demeye devam ettiğimiz şu günlerde Covid-19 sebebiyle özellikle hijyen ve temizliğe daha önem verir olduk. Bir kere silsen acaba şöyle olur mu dur şöyle de yapayım diyoruz. Psikolojik olarak, temizlik takıntısı olanların korona öncesi durumlarından farkımız kalmamış olabilir :) Hal böyle olunca düzenli kullanım sonucu biten temizlik ürünlerini sizler için bloguma yazayım dedim. Hazırsanız; başlayalım! Highgenic Fırın, Ocak, Mangal, Aspiratör Temizleyici: Evdeki ürün bitti, kaçıncı yedeğim bilmiyorum indirimde 8 TL gibi bir fiyata görüp yedekledim. Birkaç gün önce fırında mangal tarzı bir şeyler yapınca baya battı ortalık. Eşim sağolsun ben temizleyeyim yağ çöz ile dedi. Eski bitmek üzere olan farklı bir marka ürünü denedi bu ne ya işe yaramıyor dedi. Sonra açıp bunu verdim, bu neymiş ya çok iyi akıttı götürdü dedi :D Köpük formundaki ürünü temizleyeceğiniz yere sıkın. 5-10 dk bekletin eğer fırınsa 1-2 saat kadarda bekletebilirsiniz. Sonra nemli bez veya süngerle

AVON FULLSPEED VIRTUAL ADRENALINE EDT - ERKEK PARFÜMÜ İNCELEMESİ

Hayatı limitsiz yaşa! şeklinde sloganı olan AVON  Fullspeed serisine ait yeni bir erkek parfümü nden bahsetmeye geldim: Virtual Adrenaline Babalar günü için hediye önerisi arayanlar varsa bu önerim hem uygun fiyatlı hem de yazın kullanmaya uygun bir erkek parfümü! Öğrencilik zamanında eşim Fullspeed' i beğenerek kullanmıştı. O nedenle geçen yaz yeni çıkan Avon Fullspeed Nitro Edt 'yi  (  Okumak için ismine tıklayın.)  denemesi için almıştım. Hatta blogta yazısını yazdığım parfümünde yine koku notaları çok azdı. Bu nedenle anlatması sanırım kolay olacak :) Fullspeed Virtual Adrenaline, sıkar sıkmaz enerjik ve yüksek bir koku ile sizi karşılıyor. Eşim kokunun kendisine denizi hatırlattığını söylüyor. Kendisi ile hemfikir olmak dışında ekleyeceklerimde var. Ege veya Akdeniz' de  bir çamlık kenarında denizden çıkıp oturmuşum da kokuyu içime çekiyorum. Virtual Adrenaline kokusunun aklıma getirdiği ortam tam da böyle! İlk sıktığımda odunsu, amberimsi, narenciyey