Ana içeriğe atla

Bol Çikolatalı Muzlu Kolay Yaş Pasta Tarifi



Geçenlerde eşimin büyük teyzesinin doğum günü için çoğunluğun sevdiği bol çikolatalı, muzlu, kolay bir yaş pasta yaptım. Lezzet olarak çok hoşumuza gidince tarifi, hem unutmamak adına hem de paylaşmak adına buraya da yazmak istedim.

Pandispanya:

4 yumurta,
1 su bardağı toz şeker,
1/2 çay bardağı sıvı yağ,
1 paket kabartma tozu,
Aldığı kadar un.

Şeker ve toz şekeri iyice çırptıktan sonra sıvı yağı ekleyip kısa süre daha çırpıyorum. Daha sonra un ve kabartma tozunu karışımını katıp, bir spatula ile karıştırıyorum. İyice yağladığım kelepçeli kalıbımı altına yağlı kağıt serdiğim tepsiye oturtuyorum. Kıvamı akışkan olan hamuru döküp, önceden ısıtılmış 170 C' deki fırında üzeri kızarana kadar pişirdim. 

Pişen pandispanyanın üstüne bez atıyorum. İyice dinlendikten sonra ikiye dilerseniz 3'e kesip kullanabilirsiniz. Üst kısmını da soyup kullanmanız daha şık ve üst kremayı sürerken daha rahat hareket etmenize sebep olacaktır.


Ara kat için ya şurada paylaştığım pastacı kremasını ya da aşağıya bıraktığım tarifi yapıyorum.

Ara Krema:

500 ml süt,
1/2 su bardağı nişasta,
1/2 su bardağı şeker,
1 paket vanilya,
1 yemek kaşığı tereyağ.

Ara kata bolca muz ve damla çikolata.

Eşim pastanın arasındaki kremanın yoğun olmasını istediği için tarifi bu şekilde uyguladım. Eğer size çok yoğun bir krema gibi gelirse, ister çırpılmış krem şanti ya da toz krem şanti ekleyip çırparak kıvamı yumuşatabilirsiniz.


Ganaj:

200 ml krema,
200 gr bitter çikolata

Kremayı orta ateşte alıp, ısıtıyorum. Kaynamadan önce ocaktan alıp, kırdığım çikolata parçalarını içerisine atarak erimesini sağlıyorum. Erimesine emin olduktan sonra mikser yardımıyla çırparak ganajımı hazırlıyorum. Daha sonra en az 3 saat buzdolabında dinlendiriyorum. Dolaptan çıkardığım krema pastamın üzerine rahatça sürmem ve kaplamam için oldukça güzel bir hal almış oluyor.

Pasta süslemede ganaj


Üst Süsleme:

Yarım paket çikolata sos,
File fındık,
Çikolata şekilleri

Yarım paket çikolata sos hazırlayıp, ılımaya bırakıyorum. İyice ılıyan çikolata sosu ise pastanın önce kenarlarından başlayarak iç kısma doğru döküyorum.


Daha önce kolay krokanın nasıl hazırlanacağına dair bir yazı yazmıştım. Detaylarına yazının üstüne tıklayıp, nasıl 5 dk 'da evde krokan yapacağınızı öğrenebilirsiniz.


Benmari usulü ile erittiğim bitter çikolatamı, enjektörüme dolduruyorum. Daha sonra istediğim şekli veriyorum. Aslında gece gece pasta yapmamın ve acemiliğime verdiğim süslemeyi bu şekilde yaptım. Evinizde mevcut kurabiye kesme kalıplarının iç kısmına koyacağınız çikolatalar daha güzel şekiller verebileceğim aklıma geldi.



Evde köyden gelen taze fındık olunca, onları file fındık yapmayı tercih ettim. ''Evde file fındık nasıl yapılır?'' diye daha sonra bir yazı hazırlayacağım. Siz isterseniz üst görüntüyü süslemek ve kapatmak için farklı şeyler tercih edebilirsiniz.


Evde acemi işi pasta bu kadar oluyor. Tadı enfesti, umarım dener beğenirsiniz.

Instagram: ilkecevikofficial
Twitter kozmetikyorumla
PR&iletişim : melishhe@gmail.com

Sevgiler !

Yorumlar

  1. Of of cok guzel gorunuyor ellerine saglik (:

    YanıtlaSil
  2. Ellerine saglık , harika görünüyor :)

    YanıtlaSil
  3. Nefis olmuş. Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  4. çikolatalı pasta denilince akan sular duruyor o kadar güzel görünüyor ki elinize sağlık mutlaka deneyeceğim. Biraz dolaştım sitenizde ve gerçekten tavsiye edeceğim arkadaşlarıma da harika tarifler var. Takibe aldım bana da beklerim :)
    www.yazimbari.com

    YanıtlaSil
  5. Yiyebilene güzel elbette..
    Kahrolsun diyet! Yoksa böyle güzel güzel pastaları mideye indireceğim de :D

    YanıtlaSil
  6. Harika görünüyor, ellerinize sağlık👌 bende boğuma beklerim.

    YanıtlaSil
  7. Ev yapımı pastalara bayılırım. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  8. elinize saglık muhteeşm olmuş

    YanıtlaSil
  9. harika görünüyor :) Ellerine sağlık

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için kıymetli fakat lütfen link içeren yorumlar bırakmayınız. Bu tip içerikler yayınlanmayacaktır.

Bu blogdaki popüler yayınlar

HADA LABO TOKYO 3 HYALURONİK ASİT İÇEREN KIRIŞIK KARŞITI LOSYON VE GÜNDÜZ KREMİ İNCELEMESİ

Gratis' te satışı yakın zamanda başlayan içeriğinde Hyaluronik asit, Kolajen, Retinol, Ginseng, Lactobasillus gibi fermetler ve peptitler gibi önemli içerikler ile drugstore de bulunan, kalbimin çarpmasına sebep olan bir marka ve ürünlerinden bahsedeceğim bugün sizlere: Hada Labo Tokyo serisi. İçerik, fiyat ve performans açısından muhtemelen markayı farkettikçe ve denedikçe çoğu güzellik blogunda göreceğiz.  Aslında  Japonya'da en çok bilinen ve satan markası Hada Labo markasının daha ulaşılabilir ürünleri, birçok ülkede Hada Labo Tokyo olarak piyasaya sürülmüş. Detaylı araştırınca Polonya' da Rohto ilaç firmasına ait Dax Cosmetics tarafından üretildiğine ulaştım. Sitelerinden bakınca Cashmere, Celia, Dax Men, Dax Sun, Perfecta, Yokskine gibi bilindik markalarla piyasada yer ettiklerini görüyorsunuz. Hada Labo Tokyo' nun Türkiye' ye gelen ürünlerinde temizleyici, losyon, serum, göz kremi ve nemlendirici kategorilerinde olmak üzere toplam 8 farklı

HİJYEN SİLAHLARIM - #evdekal TEMİZLİK ÜRÜNLERİ - BİTENLER 12

#evdekal demeye devam ettiğimiz şu günlerde Covid-19 sebebiyle özellikle hijyen ve temizliğe daha önem verir olduk. Bir kere silsen acaba şöyle olur mu dur şöyle de yapayım diyoruz. Psikolojik olarak, temizlik takıntısı olanların korona öncesi durumlarından farkımız kalmamış olabilir :) Hal böyle olunca düzenli kullanım sonucu biten temizlik ürünlerini sizler için bloguma yazayım dedim. Hazırsanız; başlayalım! Highgenic Fırın, Ocak, Mangal, Aspiratör Temizleyici: Evdeki ürün bitti, kaçıncı yedeğim bilmiyorum indirimde 8 TL gibi bir fiyata görüp yedekledim. Birkaç gün önce fırında mangal tarzı bir şeyler yapınca baya battı ortalık. Eşim sağolsun ben temizleyeyim yağ çöz ile dedi. Eski bitmek üzere olan farklı bir marka ürünü denedi bu ne ya işe yaramıyor dedi. Sonra açıp bunu verdim, bu neymiş ya çok iyi akıttı götürdü dedi :D Köpük formundaki ürünü temizleyeceğiniz yere sıkın. 5-10 dk bekletin eğer fırınsa 1-2 saat kadarda bekletebilirsiniz. Sonra nemli bez veya süngerle

AVON FULLSPEED VIRTUAL ADRENALINE EDT - ERKEK PARFÜMÜ İNCELEMESİ

Hayatı limitsiz yaşa! şeklinde sloganı olan AVON  Fullspeed serisine ait yeni bir erkek parfümü nden bahsetmeye geldim: Virtual Adrenaline Babalar günü için hediye önerisi arayanlar varsa bu önerim hem uygun fiyatlı hem de yazın kullanmaya uygun bir erkek parfümü! Öğrencilik zamanında eşim Fullspeed' i beğenerek kullanmıştı. O nedenle geçen yaz yeni çıkan Avon Fullspeed Nitro Edt 'yi  (  Okumak için ismine tıklayın.)  denemesi için almıştım. Hatta blogta yazısını yazdığım parfümünde yine koku notaları çok azdı. Bu nedenle anlatması sanırım kolay olacak :) Fullspeed Virtual Adrenaline, sıkar sıkmaz enerjik ve yüksek bir koku ile sizi karşılıyor. Eşim kokunun kendisine denizi hatırlattığını söylüyor. Kendisi ile hemfikir olmak dışında ekleyeceklerimde var. Ege veya Akdeniz' de  bir çamlık kenarında denizden çıkıp oturmuşum da kokuyu içime çekiyorum. Virtual Adrenaline kokusunun aklıma getirdiği ortam tam da böyle! İlk sıktığımda odunsu, amberimsi, narenciyey