Ana içeriğe atla

Kocan Kadar Konuş - Şebnem Burcuoğlu // Dex Plus #Okudum #Kitap

Merhabalar,

Daha beşikte bizleri sevmeye gelenlerin 'Allah mürvetini görmeyi nasip etsin' cümlesiyle başlayan, özellikle çocukluk dönemimizdeki evcilik oyunlarımızla devam eden ardından Lise zamanları 'Bekarlık sultanlıktır' sözlerimizle devam eden düğün dernekte gören yakınların, tanıdıkların seni oğluma, torunuma alacağım sözleri ile komşuların 'Senin kız ne zaman evleniyor?' sorularıyla sürüp giden bir evlenme saplantısı daha doğduğumuz ilk gün başlıyor.

Sevgili yazarımıŞebnem Burcuoğlu' da buna oldukça güzel değinmiş.


Sayfa Sayısı: 214

Arka Kapak Alıntı 

"Türkiye'de kadınların DNA'larına kodlanmış olan evlenme saplantısı, ne yazık ki bizim ailede daha yoğun. Millete ailesinden genetik miras olarak mavi göz kalır, bize bu evlenme saplantısı kalmış. 'Sinek kadar eri olanın dağ kadar feri olurmuş' atasözü, anneannem Peyker'in lafıdır. Yani o sözü söyleyen ata, bizzat benim anneannem. "

Sözün özü, kocan varsa varsın, yoksa da geçmiş olsun. Hele ki bir de 30'una gelip de bekâr kaldıysan bu dünyada yatacak yerin yok!
" Evli misin? 
Ya nişanlı? 
Sevgilin var mı? 
O da mı yok! 
Yaş kaç? 
Hmm. Anlaşıldı. 
Sen en iyisi bu kitabı bir oku. Yalnız değilsin Türk kızı! Senden çok var -ay bunu da yanlış anlayıp trip atarsın sen şimdi. Yok, öyle demek istemedik. Ailen, çevren, eşin-dostun-arkadaşınkankan, hepsi evlilik lafı ediyor değil mi? Ama zor iş. 

 Koca bulmak ÇOK zor iş arkadaş...

Bana Koca Lazım O da Bu Gece Lazım - Ezgi'nin Günlüğü




Kitap son zamanlarda o kadar çok çevrede dolandı ki biraz mesafeli kalsam da sevgili ikizim kahkahalar ile okuyup bitirince, bence okumaya başladım. Günlük, Okuyan Us' un dizüstü edebiyatı kitaplarına benzeyen, içten ve kafa dağıtıcı bir kitap olmuş. Dili akıcı olan yazar, Türk ailesini çok güzel kaleme almış.

Efsun' un Sinan dönmeden önceki süregelen hayatı ve Sinan'ın tekrar Türkiye'ye dönmesi ve karşına çıkmasıyla devam eden hayatı sanki Tv'de dizi izlermiş gibi akıp gidiyor. Kızdığın nokta; Efsun'cum madem sana verilen taktik olmuyor, niye halen üsteliyorsun? Sinan'cım çocuğum madem sen bu kızı sevdim , yıllarca o şıpsevdi kağıdını sakladın, şimdi kız gibi ne bu tripler? Yazarın yarıda keser, 2. kitaba konu bırakır cebinizden paranızı çıkartırım diyen kalemine teşekkür ediyoruz =)

Ayrıca Sabaattin Ali'nin Kürk Mantolu Madonna kitabından yapılan alıntılar <3 Her bölüm başındaki cümleler bu kitaptan alınan cümlelerle başladığı gibi Efsun sık sık S. Ali ile sohbet ediyor.

Ayrıca yeni öğrendiğim bilgiye göre yakında çıkacak sinema filminde başrollerde Ezgi Mola&Murat Yıldırım ikilisi var <3

Kitaptan bazı alıntılar:

''Bu Türk erkeklerinin kıçını bu kadar kaldıran yine Türk kadınlarıdır.''

''Saçma sapan şeylere umut bağladım hep, her yıldız kaydığında direk tutmaktan dilek manyağı oldum.''
^ İyi niyetli biriyim ben, Niye iyi insanlara iyi şeyler olmuyor? Niye şans benim ayağıma gelmiyor?^

''Söz konusu aşk olunca çıplak elimizle sıcak tencereye değmekten korkar gibi karşımızdakine değmekten korkmuyor muyuz? Kırk küp, kırkının da kulbu kırık küp demek kolay da, şöyle içten bir 'Seni seviyorum mu zor?' ''

Ben olsam benle evlenmezdim :))

''İnanın ki baş ağrımın sebebi anason değil, sadece ortaya karışık bir porsiyon hayal kırıklığı ve sinir bozukluğu...''

''İnsanın arkasından kuyusunu kazan, mutluluğunu istemeyen kişiye akraba denirmiş. Yazık! ''

''Dolaptaki kıyma 4 günde bozulurken, insanın duyguları nasıl böyle taze kalıyor?''

''Kalbimi kime açsam, arkasına bakmadan kaçıp gidiyor.''

''Kadın, hiç gitmemiş gibi sever ama yeri gelir hiç sevmemiş gibi gider.''

Kitaptan daha birçok alıntı yapmam mümkün ama devamını siz okuyun :)

Kitap puanım: 10/6

Kitap sayfalarında kaybolduğunuz, güzel günlere!


Instagram: ilkecevikofficial
Twitter kozmetikyorumla
PR&iletişim : melishhe@gmail.com

Yorumlar

  1. hayatımda kahkahalarla okuduğum ilk kitap diyebilirim bence her türk kızı okumalı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benzeri çok kitap okudum ama yine de diğerlerinden ayıran noktaları vardı. Türk toplumunda kızların yaşadığı bazı şeyleri çok güzel dile getirmiş değil mi?

      Sil
  2. kesinlikle çok eğlenceli bir kitaptı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet yakında filmi geliyor , hatta 2. kitabı =))

      Sil
  3. bu kitabi cok merak ediyorum, türkiyeye gittigimde mutlaka alacagim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. E-kitap olarak belki babil.com , dr sitelerinde falan olabilir =)

      Sil
  4. Bende merak ettim şimdi,alıp okumalı.

    YanıtlaSil
  5. Okunacak kitap listesine almalıyız bence, öyle görünüyor.

    YanıtlaSil
  6. evet ama sadece turkıyedemı boyle avrupalı kadın da boyle kadının sahıplenılme ıstedıgı sebep sanırım buna..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tam anlayamadım.. Kocam sahiplenmesi için miydi yorumunuz?

      Sil
  7. Ben de 6 verirdim bu kitaba aman aman beğenmedim belki ama kesinlikle kafa dağıtan bir kitap olmuş, güzel değerlendirme Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen, edebi olarak değerlendirmedim. Kafa dağıtmak için okunacak kitap türleri arasında iyi bir kitap =)

      Sil
  8. Yani diyorsunuz ki keyif almak istiyorsanız bu kitap mutlak okunmalı…
    Teşekürler …

    YanıtlaSil
  9. Kafa dagitmak ve eglenmek icin okuyacagim kitaplar listesine aliyorum..tesekkurler

    YanıtlaSil
  10. çok merak ettiğim, bir türlü sıra gelmeyen bir kitaptı, elimdeki biter bitmez başlayacağım :)

    YanıtlaSil
  11. merak ettiğim bir kitap henüz okuyamadım ama okumak istiyorum sevgiler

    YanıtlaSil
  12. Ben de okudum bu kitabı, dili akıcı olduğu için kolay bitiyor. Güzel vakit geçirilebilecek bir kitap.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ara sıra kafa dağıtıcı kitaplar okumak lazım :)

      Sil
  13. Okumadığım için yorum yapamıyorum ama biricitjonsun günlüğüne benziyor sanki konusu onun da evlenme takıntısı vardı ya :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birazcık öyle =) Aslında aile tarafından bir baskı var desek daha doğru olur,tipik Türk ailesi :D

      Sil
    2. Birazcık öyle =) Aslında aile tarafından bir baskı var desek daha doğru olur,tipik Türk ailesi :D

      Sil
  14. bazen eğlenmek için de okumak gerekir :)

    YanıtlaSil
  15. Okumamıştım bu kitabı. Tavsiyenizi değerlendireceğim. Teşekkürler..

    YanıtlaSil
  16. Kitap filim olunca mi yoksa kitap ken mi güzel olur acaba :))

    YanıtlaSil
  17. Filmini seyrettim ve cok hosuma gitmisti.. Filmin ardindan kitabi okusam ne kadar zevk alirim bilemedim..

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için kıymetli fakat lütfen link içeren yorumlar bırakmayınız. Bu tip içerikler yayınlanmayacaktır.

Bu blogdaki popüler yayınlar

HADA LABO TOKYO 3 HYALURONİK ASİT İÇEREN KIRIŞIK KARŞITI LOSYON VE GÜNDÜZ KREMİ İNCELEMESİ

Gratis' te satışı yakın zamanda başlayan içeriğinde Hyaluronik asit, Kolajen, Retinol, Ginseng, Lactobasillus gibi fermetler ve peptitler gibi önemli içerikler ile drugstore de bulunan, kalbimin çarpmasına sebep olan bir marka ve ürünlerinden bahsedeceğim bugün sizlere: Hada Labo Tokyo serisi. İçerik, fiyat ve performans açısından muhtemelen markayı farkettikçe ve denedikçe çoğu güzellik blogunda göreceğiz.  Aslında  Japonya'da en çok bilinen ve satan markası Hada Labo markasının daha ulaşılabilir ürünleri, birçok ülkede Hada Labo Tokyo olarak piyasaya sürülmüş. Detaylı araştırınca Polonya' da Rohto ilaç firmasına ait Dax Cosmetics tarafından üretildiğine ulaştım. Sitelerinden bakınca Cashmere, Celia, Dax Men, Dax Sun, Perfecta, Yokskine gibi bilindik markalarla piyasada yer ettiklerini görüyorsunuz. Hada Labo Tokyo' nun Türkiye' ye gelen ürünlerinde temizleyici, losyon, serum, göz kremi ve nemlendirici kategorilerinde olmak üzere toplam 8 farklı

HİJYEN SİLAHLARIM - #evdekal TEMİZLİK ÜRÜNLERİ - BİTENLER 12

#evdekal demeye devam ettiğimiz şu günlerde Covid-19 sebebiyle özellikle hijyen ve temizliğe daha önem verir olduk. Bir kere silsen acaba şöyle olur mu dur şöyle de yapayım diyoruz. Psikolojik olarak, temizlik takıntısı olanların korona öncesi durumlarından farkımız kalmamış olabilir :) Hal böyle olunca düzenli kullanım sonucu biten temizlik ürünlerini sizler için bloguma yazayım dedim. Hazırsanız; başlayalım! Highgenic Fırın, Ocak, Mangal, Aspiratör Temizleyici: Evdeki ürün bitti, kaçıncı yedeğim bilmiyorum indirimde 8 TL gibi bir fiyata görüp yedekledim. Birkaç gün önce fırında mangal tarzı bir şeyler yapınca baya battı ortalık. Eşim sağolsun ben temizleyeyim yağ çöz ile dedi. Eski bitmek üzere olan farklı bir marka ürünü denedi bu ne ya işe yaramıyor dedi. Sonra açıp bunu verdim, bu neymiş ya çok iyi akıttı götürdü dedi :D Köpük formundaki ürünü temizleyeceğiniz yere sıkın. 5-10 dk bekletin eğer fırınsa 1-2 saat kadarda bekletebilirsiniz. Sonra nemli bez veya süngerle

AVON FULLSPEED VIRTUAL ADRENALINE EDT - ERKEK PARFÜMÜ İNCELEMESİ

Hayatı limitsiz yaşa! şeklinde sloganı olan AVON  Fullspeed serisine ait yeni bir erkek parfümü nden bahsetmeye geldim: Virtual Adrenaline Babalar günü için hediye önerisi arayanlar varsa bu önerim hem uygun fiyatlı hem de yazın kullanmaya uygun bir erkek parfümü! Öğrencilik zamanında eşim Fullspeed' i beğenerek kullanmıştı. O nedenle geçen yaz yeni çıkan Avon Fullspeed Nitro Edt 'yi  (  Okumak için ismine tıklayın.)  denemesi için almıştım. Hatta blogta yazısını yazdığım parfümünde yine koku notaları çok azdı. Bu nedenle anlatması sanırım kolay olacak :) Fullspeed Virtual Adrenaline, sıkar sıkmaz enerjik ve yüksek bir koku ile sizi karşılıyor. Eşim kokunun kendisine denizi hatırlattığını söylüyor. Kendisi ile hemfikir olmak dışında ekleyeceklerimde var. Ege veya Akdeniz' de  bir çamlık kenarında denizden çıkıp oturmuşum da kokuyu içime çekiyorum. Virtual Adrenaline kokusunun aklıma getirdiği ortam tam da böyle! İlk sıktığımda odunsu, amberimsi, narenciyey