Ana içeriğe atla

İçim Rahat Laktoz-suz Süt

Laktoz İntorelansı nedir? Laktoz malabsorbiyonu - İçim Rahat Laktozsuz Süt deneyimi

Geçenlerde İçim Süt' ten yeni çıkardıkları İçim Rahat Laktozsuz Süt içeren bir paket aldım. Benim gibi sütkolik biri için sevindirici bir paket ! Küçüklüğümden beri sütü hep sevmişimdir, günde en az 2 bardak sütü oldum olası tüketiyorum. Tabi tatlılar, yemekler vs derken bizim evin süt tüketimi oldukça fazla. Bence süt girmeyen eve doktor girer desek yeridir :)
Peki, 'Laktozsuz Sütü' diğerlerinden ayıran nedir? diye soracak olursanız; temel biyolojiden birşeyler anlatalım mı? :) Laktoz, sütte bulunan disakkarit yapıdaki (glikoz +galaktoz) bir karbonhidrattır. Süt şekeri olarak bildiğimiz Laktozun parçalanmasını sağlayan enzim ise Laktaz olarak bilinir. Bazı bünyelerde karbonhidlara karşı olan absorbsiyon bozukluğu (malabsorbsiyon) diyebileceğim, laktaz malabsorbsiyonu nedeniyle bağırsaklarda yeteri kadar laktaz enzimi sentezlenemez. İnce bağırsaktaki laktaz enzim aktivitesinin bu sebepten dolayı azalması sonucuyla bağırsakta artan laktoz konsantrasyonun oluşturduğu ozmotik basınca sebep olur. Sıvı mineral dengesinin bozulmasıyla ishal gibi sıkıntılar ortaya çıktığı gibi parçalanmadan kalın bağırsağa geçen laktoz sebebi ile kalın barsak bakterileri tarafından meydana getirilen mayalanma sonucu, hidrojen gazı ortaya çıkar. Bu sebeple ishalde artışlar, şişkinlik, gaz, gibi sindirim sorunları hatta mide de kramp, bulantı, kusma gibi birçok şikayet meydana gelmekte.

Laktoz intoleransı bir alerji değildir. Alerji proteinlere karşı olan immun sistemi etkileyen farklı bir biyolojik sorundur.

Laktoz intoleransınız varsa, İçim Rahat' ın Laktozsuz sütü gibi laktozun parçalandığı ( böylelikle kana rahatlıkla karışır. ) sütleri tercih ederek yukarıda şikayetleri yaşamadan hem süt ve süt ürünleri tüketerek hafif bir gün geçirmek çok kolay! 

İçeriğindeki protein, kalsiyum ve vitaminler diğer sütlerle aynı olan İçim Rahat' ı , diyet yapanlar, hamileler ve emziren bayanlar bile rahatlıkla kullanabilir.

Diğer sütlere nazaran fiyatı bir tık yüksek olan bu ürün, enzim fiyatlarının yüksek olması sebebi ile piyasadaki normal sütlerden daha maliyetliymiş. Geçen gün Migros' ta 3.75 TL gibi bir fiyata satıldığını görmüştüm.

Merak ettiğiniz her şeyi  http://www.icim.com.tr/icimrahat/neden-sut.html ' den ayrıca http://icimdenyemekgeldi.com/ dan birçok pratik bilgiye ve tarife ulaşabilirsiniz :)

Herkese hafif günler dilerim!

Instagram: ilkecevikofficial
Twitter & Snapchat & Snupps kozmetikyorumla
PR&iletişim : melishhe@gmail.com



Yorumlar

  1. Ben de yeni keşfettim sürekli alıyorum :) A101'de normal sütlerle yakın bir fiyatı vardı. Bence oldukça uygun fiyatlı çok iyi yapmışlar bu ürünü çıkararak

    YanıtlaSil
  2. Çok yararlı bir bilgi olmuş, ben torku süt içiyorum genelde. Bakayım bunu da deneyeyim :) Sizi takibe aldım, siz de alırsanız sevinirim. :)

    YanıtlaSil
  3. LAKTOZSUZ süt ne derece sağlıklı onu da bir sorgulamak lazım bence

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Diğer sütlerden sağlık açısından diğer sütlerden hiçbir farkı yok. Sadece laktozu sindiremeyenler için yani ( laktaz enzimi sorunu yaşayanlar için ) özel enzim ekli :)

      Sil
    2. teşekkürler bir alıp deneyeyim :)

      Sil
  4. Bilgiler için teşekkürler :))

    YanıtlaSil
  5. genelde torku ürünlerini tercih ediyorum. İçim ürünlerini hiç denemedim. Bir ara bakmak lazım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özellikle Torku' nun günlük sütü ve çikolatasını bizde beğenerek tüketiyoruz <3

      Sil
  6. laktoz intoleransı olanlar için harika bence oğlum da ara sıra içiyor bundan..

    YanıtlaSil
  7. Laktoz alerjisi için iyi gerçi benim alerjim yok ama süt siskinlik yapiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım laktoz bir karbonhdrat yani şeker. Alerji proteine karşı olur, bu nedenle laktoz alerjisi yoktur. Süt şişkinlik yapıyorsa muhtemelen laktoz intoleransın olabilir yani bu tip laktozsuz (laktozun parçalandığı) sütler senin şişkinlik sorununu giderebilir, sevgiler <3

      Sil

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için kıymetli fakat lütfen link içeren yorumlar bırakmayınız. Bu tip içerikler yayınlanmayacaktır.

Bu blogdaki popüler yayınlar

HADA LABO TOKYO 3 HYALURONİK ASİT İÇEREN KIRIŞIK KARŞITI LOSYON VE GÜNDÜZ KREMİ İNCELEMESİ

Gratis' te satışı yakın zamanda başlayan içeriğinde Hyaluronik asit, Kolajen, Retinol, Ginseng, Lactobasillus gibi fermetler ve peptitler gibi önemli içerikler ile drugstore de bulunan, kalbimin çarpmasına sebep olan bir marka ve ürünlerinden bahsedeceğim bugün sizlere: Hada Labo Tokyo serisi. İçerik, fiyat ve performans açısından muhtemelen markayı farkettikçe ve denedikçe çoğu güzellik blogunda göreceğiz.  Aslında  Japonya'da en çok bilinen ve satan markası Hada Labo markasının daha ulaşılabilir ürünleri, birçok ülkede Hada Labo Tokyo olarak piyasaya sürülmüş. Detaylı araştırınca Polonya' da Rohto ilaç firmasına ait Dax Cosmetics tarafından üretildiğine ulaştım. Sitelerinden bakınca Cashmere, Celia, Dax Men, Dax Sun, Perfecta, Yokskine gibi bilindik markalarla piyasada yer ettiklerini görüyorsunuz. Hada Labo Tokyo' nun Türkiye' ye gelen ürünlerinde temizleyici, losyon, serum, göz kremi ve nemlendirici kategorilerinde olmak üzere toplam 8 farklı

HİJYEN SİLAHLARIM - #evdekal TEMİZLİK ÜRÜNLERİ - BİTENLER 12

#evdekal demeye devam ettiğimiz şu günlerde Covid-19 sebebiyle özellikle hijyen ve temizliğe daha önem verir olduk. Bir kere silsen acaba şöyle olur mu dur şöyle de yapayım diyoruz. Psikolojik olarak, temizlik takıntısı olanların korona öncesi durumlarından farkımız kalmamış olabilir :) Hal böyle olunca düzenli kullanım sonucu biten temizlik ürünlerini sizler için bloguma yazayım dedim. Hazırsanız; başlayalım! Highgenic Fırın, Ocak, Mangal, Aspiratör Temizleyici: Evdeki ürün bitti, kaçıncı yedeğim bilmiyorum indirimde 8 TL gibi bir fiyata görüp yedekledim. Birkaç gün önce fırında mangal tarzı bir şeyler yapınca baya battı ortalık. Eşim sağolsun ben temizleyeyim yağ çöz ile dedi. Eski bitmek üzere olan farklı bir marka ürünü denedi bu ne ya işe yaramıyor dedi. Sonra açıp bunu verdim, bu neymiş ya çok iyi akıttı götürdü dedi :D Köpük formundaki ürünü temizleyeceğiniz yere sıkın. 5-10 dk bekletin eğer fırınsa 1-2 saat kadarda bekletebilirsiniz. Sonra nemli bez veya süngerle

AVON FULLSPEED VIRTUAL ADRENALINE EDT - ERKEK PARFÜMÜ İNCELEMESİ

Hayatı limitsiz yaşa! şeklinde sloganı olan AVON  Fullspeed serisine ait yeni bir erkek parfümü nden bahsetmeye geldim: Virtual Adrenaline Babalar günü için hediye önerisi arayanlar varsa bu önerim hem uygun fiyatlı hem de yazın kullanmaya uygun bir erkek parfümü! Öğrencilik zamanında eşim Fullspeed' i beğenerek kullanmıştı. O nedenle geçen yaz yeni çıkan Avon Fullspeed Nitro Edt 'yi  (  Okumak için ismine tıklayın.)  denemesi için almıştım. Hatta blogta yazısını yazdığım parfümünde yine koku notaları çok azdı. Bu nedenle anlatması sanırım kolay olacak :) Fullspeed Virtual Adrenaline, sıkar sıkmaz enerjik ve yüksek bir koku ile sizi karşılıyor. Eşim kokunun kendisine denizi hatırlattığını söylüyor. Kendisi ile hemfikir olmak dışında ekleyeceklerimde var. Ege veya Akdeniz' de  bir çamlık kenarında denizden çıkıp oturmuşum da kokuyu içime çekiyorum. Virtual Adrenaline kokusunun aklıma getirdiği ortam tam da böyle! İlk sıktığımda odunsu, amberimsi, narenciyey