Ana içeriğe atla

Kadayıf ve Muhallebi İş Birliği İle Hafif Bir Tatlı

Merhabalar..

Ağustos ayında Samsun'a yaptığım bayram ziyaretinde bu tatlıdan tatmıştım. Sevgilim ve kızkardeşi tüm gün bunu yiyerek hiç sıkılmadan zaman geçirebilir =)

Hafif yapalı ve lezzetli bu tatlıyı hatırladığım kadar uygulamak istedim. Kurban bayramında yapıp instagramda paylaşmıştım. Sizde hafif bir tatlı denemek isterseniz, kesinlikle öneriyorum:




Malzemeler:

1. Kadayıf: 
Genelde marketlerde satılan hazır kadayıflar oluyor 350-400 gr kadar, onlardan 1 adet rahatlıkla yeter. 

2. Muhallebi:
İster klasik anne muhallebisini yapın ( ki sevgilim o şekilde daha güzel olduğunu söyledi), ister 2 paket muhallebi alın.
Benim tercihim sakızlı muhallebi  oldu.

3. İç Cevizi:
 200 gr kadar cevizi orta irilikte parçalar olacak şekilde havanda dövdüm.

4. Tereyağı-Şeker
50 gr kadar yeterli.
 1 su bardağı
YAPILIŞI:

50 gr kadar tereyağını teflon tavada erittikten sonra cevizleri koydum biraz karıştırdıktan sonra 1 su bardağı kadar şekeri ardından 250 gr kadar önceden üfelediğim kadayıfı koyup, pempeleşinceye kadar orta ateşte karıştırdım. Kadayıflar iyice pempeleştikten sonra işlem tamamlanmış oldu.

2 paket sakızlı muhallebiyi paketin arkasında yazdığı gibi 3.5su bardağı süt, 2 paket için 7 bardak süt kullanarak orta ateşte kaynayıp, yoğunlaşana kadar pişirdim. 

Ardından hazırladığım kadayıfın yarısınından biraz fazlasını borcamın tabanına serdim, arasına muhallebinin tümünü koydum, ardından kalan kadayıfı üstübü örtecek şekilde serpiştirdim.

Buzdolabında 2 saat kadar dinlendikten sonra servise hazırdır.

İsterseniz bordam yerine aynı işlemi kasede de yapabilirsiniz, 2 paket muhallebi benim borcamıma büyük geldiği için ayrıca 2 kaseye aynı işlemi uyguladım =) 
Hem servisi daha kolay gelebilir, aklınızda bulunsun.

Siz hangi tatlıları seviyorsunuz?

Sevgiler.

Yorumlar

  1. Pratik ve güzel birşeye benziyor. Sanırım biara denenmeli. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler canım, denemelisin. Beğeneceğine eminim =)

      Sil
  2. Kesinlikle deneyin çok hafif ve lezzetliiii..

    YanıtlaSil
  3. Bayılırım bu tatlıya :D hımm canım çekti.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayy çayda demliyorum gelin hep beraber yiyelim :D

      Sil
  4. Ahhh bu nasıl güzel birşey!
    Hmmmmmmmm

    YanıtlaSil
  5. Eline sağlık canım, çok güzel bir tatlıdır. Ben de hiç yapmadım ama yapan arkadaşlarımda tattım bol bol :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım. Yapımı çok kolay, denemelisin :)

      Sil
  6. elinize sağlık sütlü tatlılar favorilerim arasında çok şekerli olmayan talılarıda seviyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özellikle tatlı krizi çok tutanlara, kalori bakımından iyi bir alternatif =)

      Sil
  7. Nefis oluyor.. elinize sağlık.. ayrıca anlatım gayet pratik.. ilk kez deneyecek olsam, gözüm de büyümez kesinlikle denerdim.. www.mutfakfelsefem.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Kesinlikle çok nefis <3

      Sil
  8. Ne pratik ve güzel bir tarifmiş. Baya da lezzetliye benziyor ellerine sağlık :D

    YanıtlaSil
  9. Bunu da yapılacak tarifler listesine yazdım :) çok güzele benziyor eline sağlık

    YanıtlaSil
  10. Çok lezzetli ve hafif bit tatlı hakıkatten bende çok severim.Ellerinize sağlık.Sevgilerimi bıraktım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Gerçekten oldukça hafif :) Sevgiler.

      Sil
  11. Pratik ve güzel olmuş denemek lazım elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  12. Pratik ve guzel olmus bir ara denemek lazim :) ellerinize saglik
    madamemine.blogspot.com

    YanıtlaSil
  13. Sütlü tatlılara bayılıyorum benim çocuklarımda çok seviyor ellerinize emeğinize sağlık süper bir tarif olmuş.

    YanıtlaSil
  14. bu saatlerde kan şekerim düşüyor, canım tatlı istiyor. hafif bir tarif olmuş , ellerinize sağlık.

    http://www.madamfikir.com

    YanıtlaSil
  15. Hem hafif hemde lezzetli bir tarif..elinize saglık..

    YanıtlaSil
  16. bende çok severim hafif bir tatlı ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  17. çok hoş ben bu tarifi cupta da yaptım öylede nefis oluyor ellerinize sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  18. Hemde sütlü. Ellerinize sağlık. Hafif tatlılar a hasret kalmıştık yazında şahane olur.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  19. Yemesi keyifli tatlılardan biridir ellerinize sağlık www.canlimutfak.blogspot.com

    YanıtlaSil
  20. Ellerinize saglık.. Kolay bir tatlı..Tatlı krizine birebir :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için kıymetli fakat lütfen link içeren yorumlar bırakmayınız. Bu tip içerikler yayınlanmayacaktır.

Bu blogdaki popüler yayınlar

HADA LABO TOKYO 3 HYALURONİK ASİT İÇEREN KIRIŞIK KARŞITI LOSYON VE GÜNDÜZ KREMİ İNCELEMESİ

Gratis' te satışı yakın zamanda başlayan içeriğinde Hyaluronik asit, Kolajen, Retinol, Ginseng, Lactobasillus gibi fermetler ve peptitler gibi önemli içerikler ile drugstore de bulunan, kalbimin çarpmasına sebep olan bir marka ve ürünlerinden bahsedeceğim bugün sizlere: Hada Labo Tokyo serisi. İçerik, fiyat ve performans açısından muhtemelen markayı farkettikçe ve denedikçe çoğu güzellik blogunda göreceğiz.  Aslında  Japonya'da en çok bilinen ve satan markası Hada Labo markasının daha ulaşılabilir ürünleri, birçok ülkede Hada Labo Tokyo olarak piyasaya sürülmüş. Detaylı araştırınca Polonya' da Rohto ilaç firmasına ait Dax Cosmetics tarafından üretildiğine ulaştım. Sitelerinden bakınca Cashmere, Celia, Dax Men, Dax Sun, Perfecta, Yokskine gibi bilindik markalarla piyasada yer ettiklerini görüyorsunuz. Hada Labo Tokyo' nun Türkiye' ye gelen ürünlerinde temizleyici, losyon, serum, göz kremi ve nemlendirici kategorilerinde olmak üzere toplam 8 farklı

HİJYEN SİLAHLARIM - #evdekal TEMİZLİK ÜRÜNLERİ - BİTENLER 12

#evdekal demeye devam ettiğimiz şu günlerde Covid-19 sebebiyle özellikle hijyen ve temizliğe daha önem verir olduk. Bir kere silsen acaba şöyle olur mu dur şöyle de yapayım diyoruz. Psikolojik olarak, temizlik takıntısı olanların korona öncesi durumlarından farkımız kalmamış olabilir :) Hal böyle olunca düzenli kullanım sonucu biten temizlik ürünlerini sizler için bloguma yazayım dedim. Hazırsanız; başlayalım! Highgenic Fırın, Ocak, Mangal, Aspiratör Temizleyici: Evdeki ürün bitti, kaçıncı yedeğim bilmiyorum indirimde 8 TL gibi bir fiyata görüp yedekledim. Birkaç gün önce fırında mangal tarzı bir şeyler yapınca baya battı ortalık. Eşim sağolsun ben temizleyeyim yağ çöz ile dedi. Eski bitmek üzere olan farklı bir marka ürünü denedi bu ne ya işe yaramıyor dedi. Sonra açıp bunu verdim, bu neymiş ya çok iyi akıttı götürdü dedi :D Köpük formundaki ürünü temizleyeceğiniz yere sıkın. 5-10 dk bekletin eğer fırınsa 1-2 saat kadarda bekletebilirsiniz. Sonra nemli bez veya süngerle

AVON FULLSPEED VIRTUAL ADRENALINE EDT - ERKEK PARFÜMÜ İNCELEMESİ

Hayatı limitsiz yaşa! şeklinde sloganı olan AVON  Fullspeed serisine ait yeni bir erkek parfümü nden bahsetmeye geldim: Virtual Adrenaline Babalar günü için hediye önerisi arayanlar varsa bu önerim hem uygun fiyatlı hem de yazın kullanmaya uygun bir erkek parfümü! Öğrencilik zamanında eşim Fullspeed' i beğenerek kullanmıştı. O nedenle geçen yaz yeni çıkan Avon Fullspeed Nitro Edt 'yi  (  Okumak için ismine tıklayın.)  denemesi için almıştım. Hatta blogta yazısını yazdığım parfümünde yine koku notaları çok azdı. Bu nedenle anlatması sanırım kolay olacak :) Fullspeed Virtual Adrenaline, sıkar sıkmaz enerjik ve yüksek bir koku ile sizi karşılıyor. Eşim kokunun kendisine denizi hatırlattığını söylüyor. Kendisi ile hemfikir olmak dışında ekleyeceklerimde var. Ege veya Akdeniz' de  bir çamlık kenarında denizden çıkıp oturmuşum da kokuyu içime çekiyorum. Virtual Adrenaline kokusunun aklıma getirdiği ortam tam da böyle! İlk sıktığımda odunsu, amberimsi, narenciyey